عسل عسل ، تا این لحظه: 15 سال و 9 ماه و 24 روز سن داره

عسل ، شيرين تر از عسل

مامان كوچولوي مهربون و جدول ستاره ها

1392/11/19 9:48
نویسنده : مامان عسل
2,067 بازدید
اشتراک گذاری

وقتي از روشهاي تربيتي ساده و عادي نشه رفتار يه شيطون كوچولو رو كنترل كني بايد دست به دامن روشهاي روانشناسانه و كارشناسانه تر بشي .

جدول ستارهها و جايزه اي كه خيلي دوست داري به دست بياري باعث شد كه خيلي از كارها رو بدون درگيري و دردسر انجام بدي و اين براي من عالي بود . اين جدول ستاره ها مال تو ست عزيزم . كه چسبونديم به كمد اتاقت و داري كم كم پر از ستاره اش مي كني تا به جايزه ات برسي .

اما چيزي كه خيلي برام جالب بود اينه كه يه روز وقتي داشتي با عروسك هات بازي ميكردي يه چيزي نظرم رو جلب كرد . جدول ستاره اي كه براي عروسكت درست كرده بودي و بهش ميگفتي كه بايد رفتارهاي خوب داشته باشه تا ستاره بگيره . خيلي لذت بردم از اين روش تربيتيت مامان كوچولوي روانشناس من . بعد ازت پرسيدم كه عروسكت رفتارش بهتر شده ؟‌و تو گفتي آره . ستاره بهش مي دم ديگه كار بد نمي كنه .

اينم جدول ستاره هاي عروسكته كه تازه خلاقيت داشتي و به جاي ستاره بهش ماهي دادي و جالبه كه اين ايده رو هم از يكي از كلاسايي كه با من اومده بودي توي يه مهد كه مربي هاي اونجا به جاي ستاره ماهي و تنگ داشتن اقتباس كرده بودي . فداي تو با اين دقت و حواس جمعت .

قابل توجه مامانايي كه ممكنه از تربيت ناپذير بودن بچه هاشون گله داشته باشن :‌بعضي از راه حل ها هميشه جواب مي ده و جدول ستاره ها يكي از اون راه حل هاست .

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

مامان نیروانا
26 بهمن 92 10:55
الهی بگردم عسلی رو! قربون فکر و خلاقیتت شم کاملاً حست میکنم سمانه جون، چون خداییش از این دست تقلید رفتارم با نیروانا رو توی بازی با عروسکاش خیلی دیده م. راستی علامت ضربدرم جواب میده حسابی. من و نیروانا یه جدول درست کردیم از این قرار که یه طرف اسم نیروانا رو نوشتیم و یه طرف مامان، بعد زیر هر کدوم یه قیافه ی خوشحال کشیدیم، یکی ناراحت و عصبانی. اونوقت در تعامل با هم به تناسب واسه هم ضربدر می زدیم و خیلی جواب میداد. یعنی ضربدر خوردن منفی واسه نیروانا از بدترین تنبیه ها هم بدتر بود و به همون نسبت ضربدر مثبت خوردن. ولی نمره م توی به عاقبت رسوندن یه کاری بَده سمانه. کلی ضربدر از هم گرفتیم ولی تکلیفشون نامعلوم شد و کاغذه روی در یخچال فسیل. زودتر برم واسه ش نتیجه گیری کنم نگه چه مامانی دارم من